Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Milyen típusú lehet az együttműködés?

A CRM a tevékenységek széles körét tartalmazza, egyszerű megállapodásoktól kezdve – melyek egy meghatározott termék vételárának egy adott százalékát egy konkrét jótékonysági projekt számára juttatja el – szélesebb körű, összetettebb megállapodásokig. Ezen okból a CRM-kampányok területüket és megjelenésüket tekintve, a nonprofit partnerek típusát tekintve, valamint a vállalatok és marketing partnereik közötti kapcsolat természete alapján különböznek egymástól. A CRM leggyakoribb típusa, amikor a vállalat egy meghatározott időtartam alatt bekövetkező valamennyi vásárlás egy meghatározott részét vagy százalékát adomány formájában juttatják el a nonprofit szervezet számára. Ennek is vannak azonban típusai, nem minden CRM-kampány esetén pénzbeli a támogatás (a támogatás lehet élelmiszer, felszerelés, berendezés, szolgáltatások stb.). Továbbá jellemző egyfajta felső határ, mely megszabja a vállalat által maximálisan adható támogatás mértékét. A megállapodások az alábbi szempontokat tartalmazhatják:

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave