Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Hogyan tovább a termékpolitikával és az innovációval?

A jövőben a termék nem lehet identitást konstruáló, társadalmi státuszt erősítő tényező, a terméknek vissza kell nyernie eredeti, szükségletkielégítő funkcióját. A fogyasztókat arra kell ösztönözni, hogy a fenntartható fejlődés érdekében ne a „pazarlás váljék illendővé, és az illendő szükségessé…” (McKendrick et al. 1982), hanem a fogyasztásunkban tudjunk mértéktartóak lenni. Erre a racionalitásra kell a termékpolitikának felhívni a fogyasztók figyelmét, és ez mind az innovációban, mind a termékválaszték politikában gyökeres változásokat igényel. A portfóliót nem bővíteni, hanem racionálisan szűkíteni kellene, és ebben a szűkítésben iránytűként szolgálhatna egy olyan elv, amely szerint nem az a cél, hogy a szükségletet különleges módon elégítsük ki, hanem hogy valahogy kielégítsük. Megfontolandó az is, hogy az innováció célja ne az értelmetlen differenciálás legyen (pl. a használatot gátló öncélú design), hanem inkább törekedjen arra a termékfejlesztés, hogy a cél az egyszerű, praktikus, kényelmes szükségletkielégítés legyen.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave