Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A promóciós tevékenység átalakulása

A felelősségteljes promóció nem azonos a CSR-tevékenységek kommunikálásával. Marketingszempontból nem csupán az a cél, hogy magát a felelősségteljes vállalati magatartást kommunikálják, hanem inkább az, hogy a kommunikációban is tükröződjön ez a hozzáállás. A promóciós tevékenység a legérzékenyebb pontja a paradigmaváltásnak. A kérdés az, hogy a globális kihívások, a társadalmi felelősségvállalás alapján miként változik a cégek kommunikációja, valamint hogy a fogyasztói szokások változása milyen hatással van a marketingstratégiákra. A vásárlók befolyásolásában mindig is komoly szerephez jutott a reklám. Az üzenetek többsége mindeddig azt sugallta, hogy képesek lehetünk egy olyan életforma elérésére, amelyhez nyilvánvalóan csak túlköltéssel, túlfogyasztással juthatunk el. A reklámok folyamatosan egy olyan világot vetítenek elénk, amely elérésére nem sokunknak van lehetősége. De miként változik az üzenetek tartalma a fenntartható fejlődés időszakában? Biztosan állítható, hogy ebben az időszakban a cégeknek még több figyelmet kell fordítaniuk a vásárlóik változó igényeire, és ehhez mérten kell átalakítaniuk marketingkommunikációjukat.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave