Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A kutya vacsorája

Mint a legtöbb magyarországi civil szervezetnek, a Tappancs Alapítvány bevételének nagy része is az 1%-os felajánlásokból származik. Semmilyen állami támogatásban nem részesül a szervezet, kizárólag a felajánlásoknak és adományoknak köszönhetően működhet. A marketingkampányra szinte már olyan összegeket kellene elkölteni, mint egy nagy multinak. Ezt sokszor barterben vagy felajánlásként intézik el, különben megfizethetetlen lenne. Ez egy elég furcsa helyzet, mivel ha az alapítvány nem költ reklámra, akkor a saját fennmaradását veszélyezteti, ha viszont „kiderül”, hogy egy civil szervezet több millió forintot költött egy-egy kampányra, akkor a támogatók elpártolhatnak tőlük. Ez egy igen nehéz kérdés, de a mai civil szférában, ahol az a bizonyos torta egyre kisebb lesz, egy szervezetnek mindent meg kell ragadni, hogy minél nagyobb részt kapjon abból a szeletből.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave