Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


SWOT-elemzés

A környezeti tényezőket követően a szervezet SWOT-elemzését vesszük górcső alá. A lehetőségek, veszélyek, gyengeségek és erősségek elemzésének módszere régi jól bevált metodika a profitorientált szervezeteknél, de kevésbé alkalmazott a nonprofit szférában. Márpedig az alapos környezeti vizsgálat eredményei alapján módja lehet a nonprofit szervezeteknek is arra, hogy felmérjék, mire is képesek, és tervezzék, hogy milyen perspektíváik lehetnek. A SWOT-analízis két dimenziója a külső és belső környezet vizsgálata, ahol a külső tényezők között a lehetőségeket és veszélyeket, míg a belső tényezők között a gyengeségeket és erősségeket mérik fel a szervezetek. A SWOT-analízis számára a külső környezet feltérképezése során kellő adatbázissal szolgálhat a makro- és mikrokörnyezet előzetes felmérése. Amennyiben ezek az információk rendelkezésre állnak, itt már csak annyi a feladat, hogy megfelelő módszerekkel súlyozzuk azokat az elemeket, amelyek ezek közül a nonprofit szervezet számára lehetőségként kínálkoznak, illetve összegezzük azt, hogy milyen fenyegetettségeknek van kitéve a szervezet. A belső környezet felmérése azonban a SWOT-elemzés során új feladatot jelent. Itt arra keressük a választ, hogy miben vagyunk jók, vagy jobbak másoknál, illetve mi az, amire vigyáznunk kell a stratégia kialakítása során, mert gyengébbek vagyunk másoknál. Akár a külső, akár a belső tényezőket vizsgáljuk, egyértelmű, hogy minden szervezetnél más és más elemek kerülnek előtérbe.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave