Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Marketingmenedzsment a költségvetési szervezeteknél

A marketingmenedzsment célja mindenütt az, hogy a szervezet által kínált tevékenység (termék, szolgáltatás, értékkínálat eszmékben, viselkedésekben, magatartásokban) találkozzon azok elvárásaival, akikért maga a tevékenység létezik. Ha azt állítjuk, hogy a nonprofitok marketingszemlélete időnként kimerül a PR-tevékenységben, akkor napjainkban talán igaznak tűnhet az az állítás is, hogy a közszolgáltatók marketingtevékenységének központi eleme az ügyfelek elégedettségének vizsgálata. Márpedig, ahogy az egyik szektorban nem elég a PR, úgy ebben a szférában sem merülhet ki a marketing az elégedettségi vizsgálatokban. A költségvetési szervezeteknek is szükségük van arra, hogy a jövőbe nézzenek, hogy felmérjék lehetőségeiket, célokat tűzzenek ki, és megfelelő módszerekkel el is érjék ezeket a célokat. A stratégiai marketinggondolkodás elengedhetetlen feltétele a sikeres működésnek. Az eredményes marketing a marketing-szemléletmódban és a marketingeszközök hatékony alkalmazásában rejlik. Sajnos a költségvetési szférában egyelőre még mindkét terület gyermekcipőben jár. A közszolgáltatások marketingsajátosságait a klasszikus marketingstratégia lépéseinek követésével vesszük górcső alá.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave