Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Elégedettségi mérések a költségvetési közszolgáltató szektorban

Ahogy a nonprofit szervezetek marketingtevékenysége az adományszerzésre és a PR-re összpontosít, úgy a közszolgáltatások marketingorientációjának egyik ilyen sarkköve az ügyfél-elégedettség vizsgálata. A szolgáltatással kapcsolatban nem csupán az ügyfelek fogalmazhatják meg véleményüket, hanem a stakeholderek is, ám az elégedettség mérésének kiemelkedő eszköze a közszolgáltatásoknál a fogyasztói megítélések vizsgálata. A közszolgáltatási szervezetek nagy része nemcsak az ügyfelek, hanem más stakeholderek körében is végez elégedettségi kutatásokat. A felsőoktatási intézmények pl. a munkaadókat is megkérdezik elvárásaikról, a szakképzésben pedig európai uniós közös kutatások is vannak (https://www.nive.hu).

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave