Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Küldetés

A küldetés a közüzemi szolgáltatók számára is adott, de az idő múlásával újabb és újabb szempontok kerülnek a szervezeti misszió megfogalmazásába, és a hasonló tevékenységek ellenére a közüzemek is differenciálni próbálnak. Korábban a „miért is vagyunk?” kérdésre sokkal egyszerűbb válaszok születtek, mint ma, ám ahogy ezek a szolgáltatások alapvetővé és egyetemessé váltak, és ahogy az ügyfelek (vállalatok, lakossági fogyasztók) öntudta nőtt, a küldetések is alkalmazkodtak ezekhez a megváltozott körülményekhez. A szervezetek küldetéseikben a leggyakrabban a fogyasztói elégedettséget fogalmazzák meg. A közüzemi szolgáltatók ellátási kötelezettsége, valamint társadalmi felelőssége azonban a küldetésekben is meg kell hogy jelenjen, így ma már nagyon sok közüzemi szervezet ezeket a szempontokat is figyelembe veszi küldetésében.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave