Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


SWOT-elemzés

A közüzemi szervezetek erősségeinek, gyengeségeinek, lehetőségeinek és a veszélyeknek a felmérése történhet egy területre vonatkozóan, de ezen belül az adott szervezet is elkészítheti saját SWOT-elemzését. A közlekedési ágazat lehetőségei országonként is eltérőek, a fenyegetettség pedig egészen más dimenziókban jelentkezhet az energiaellátás vagy a vízellátás területén a különböző kontinenseken. Az ilyen globális jellegű tényezők hatását a makrokörnyezeti elemzés során összegyűjtött információk segítségével célszerű prognosztizálni, és az adott terület vagy szervezet számára a lehetőségeket és veszélyeket mérlegelni. Természetesen egy adott közüzem SWOT-elemzése a konkrét működési környezet függvényében speciális elemeket is megjeleníthet: egy nagyváros hulladékgazdálkodásért felelős cégét az önkormányzati döntések is befolyásolják. Az erősségek és gyengeségek már sokkal inkább szervezet-specifikusak, és bár a korlátozott helyettesíthetőség és a kvázi monopolhelyzet következtében a szervezeti erősségek és hiányosságok elemzése sokszor háttérbe szorul, a hatékony marketingstratégia kidolgozásához elengedhetetlen ezek vizsgálata is.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave