Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Különböző megközelítések a nonbusiness tevékenységek meghatározásában

Az önállóan működő nonbusiness marketingtevékenységek gyakorlatilag arról szólnak, hogy a civil közösségek, a profit és nonbusiness alapokon is működő szervezetek szerepet vállalnak olyan társadalmi ügyek, problémák felkarolásában, megoldásában, amelyek nem feltétlenül járulnak hozzá a szervezetek rövid távú piaci/üzleti sikeréhez, de valamilyen okból mégis hajlandóak ezeket felvállalni és nonbusiness alapon végezni. Adományoz a nonprofit és a profit szervezet, de még a közüzem és az állam is, és a szponzorálás sem kizárólag a profitorientált szervezetekhez köthető. A társadalmi felelősségvállalás (CSR) ma szektoroktól függetlenül minden létező szervezet számára kihívás – sőt kötelezettség. A nonprofitok ugyanúgy rákényszerülnek a természet védelmére, a fenntartható fejlődés figyelembevételére, mint a költségvetési szervek vagy a profitorientált vállalatok. Az átfedések miatt a megközelítésekben nagy a választék. Ebben a fejezetben sem kívánjuk „megmondani” a végső igazságot, de bízunk benne, hogy hozzájárulunk annak megértéséhez, hogy milyen mezsgyék mentén érdemes vizsgálni a nonbusiness irányultságú tevékenységek marketingorientációit.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave