Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


A szegmentáció alapjai. Ki lesz önkéntes, mi motiválja az önkénteseket?

Az önkéntesek táborának vizsgálata nem véletlenül népszerű kutatási téma szinte minden országban. Számos vizsgálat irányul arra, hogy milyen szociodemográfiai jellemzőkkel írhatók le azok, akik hajlandók önzetlen munkavégzésre bizonyos ügyek érdekében. Az aktivitási területek megoszlása még ma is erősen kor- és nemspecifikus. Az USA 2005-ös adatai szerint a lakosság 28,8%-a vesz részt önkéntes tevékenységben, a szolgáltatások értéke 150 milliárd dollár (Andreasen–Kotler 2008: 386). Ahogy azt már említettük, nálunk más országokéhoz viszonyítva alacsony az önkéntesség aránya, és bár a fiatalok egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az önkéntesség iránt, egy a közelmúltban végzett felmérés eredményei mégis lehangolóak. A kutatás a Debreceni Egyetem hallgatói körében zajlott, és többek között az önkéntességet is vizsgálták a szerzők (Fényes–Kiss 2011) – lásd 20. és 21. táblázat.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave