Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Kinek és mennyit adunk?

A kutatások szerint az adományozási tevékenységeket általában nem a szervezetek kezdeményezik. Ez talán érthető is, hiszen a profitorientált szervezetek szemléletmódjába még nem épült be gyökeresen az adományozási kultúra, a nonprofitok pedig maguk is adományokra szorulnak, így viszonylag ritka – bár e körben gyakoribb talán –, hogy ők keresik a rászorulókat. A vállalati támogatási gyakorlatban általában a rászorulók keresik meg a reménybeli adakozót, így arra is fel kell készülniük a döntéshozóknak, hogy milyen szempontok alapján fogadják vagy utasítják el a kérelmezőket. Célszerű itt is egy egységes szempontrendszert kidolgozni, lehetőleg igazodva a célokhoz és a stratégiákban kijelölt támogatási területekhez és formákhoz. Az a szervezet, amelyik nem rendelkezik következetes szempontrendszerrel a kiválasztások során, hiteltelenné válhat, és az adományozás nemhogy javítaná, hanem ronthatja is a cég jó hírnevét.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave