Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Ügymarketing

Ahogy a korábbi fejezetekben, itt is szembe kell néznünk azzal a ténnyel, hogy az „ügymarketing” definiálása nem egyértelmű, és elhelyezése a társadalmi célú marketingaktivitások arzenáljában nagyon ellentmondásos. Gondot okoz az is, hogy a CRM rövidítést a marketing más kontextusban is használja (Customer Relationship Marketing), így az egyes írásokban zavart okozhat, hogy miről is szólhat vajon a tanulmány. Mégis azt mondhatjuk, hogy talán ez a leginkább letisztult terület, ahol legalább világosan kiderül, hogy az ügymarketing kereskedelmi célú tevékenység, ami jó üzlet a részvevőknek. Adkins az ügymarketinget a következőképpen határozza meg: „…olyan kereskedelmi és marketingeszköz, ahol a profit és nonprofit szervezetek összefognak annak érdekében, hogy egy terméket, szolgáltatást vagy ügyet a kölcsönös előnyök érdekében közösen képviseljenek” (Adkins 1999: 11). Szerinte a CRM nem filantrópia, nem altruizmus, hanem egy „win-win” stratégia, jó üzlet a profitnak és a nonprofitnak egyaránt úgy, hogy mindemellett hosszú távú hatása is van, hiszen növeli a részvevők ismertségét, a profitorientált szervezet imázsát.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave