Piskóti István

Régió- és településmarketing

Marketingorientált fejlesztés, márkázás


Mezőgazdaság, agrártermékek közösségi marketingje

A mezőgazdaság, az agrárium fejlesztése sok-sok régió, térség és település életében meghatározó jelentőségű. Ezen ágazat fejlődése szorosan kapcsolódik az ország jelentős térségei jólétéhez, fejlődéséhez. A régió- és településmarketing a sajátos, hatékony problémakezelési módja, komplexitása révén alkalmas arra, hogy eredményesen járuljon hozzá az agrárium néhány meghatározó problémájának a megoldásához. Az közösségi agrármarketing17 és a régió- és településmarketing szorosan egybekapcsolható. Az alábbi példánkban egy jelentős, korábban sikeres hazai termék, az alma piacának lehetőségeit vizsgáltuk és kapcsoltuk egybe egy térség, nevezetesen Szabolcs területfejlesztési lépéseivel.18 Az alábbi összefoglaló példája lehet egy konkrét termékre adaptált, de a közvetlen termékmarketingen kulturális, turisztikai és más szempontok kiemelésével túlmutató marketingszemlélet kialakítására, mely más ún. hungaricum esetében is kívánatos gyakorlat lehet.

Régió- és településmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 726 5

A településmarketing hatékony megszervezéséhez nyújt segítséget ez a könyv, amely gyakorlati megközelítésével könnyen alkalmazható ismereteket tartalmaz. Különös érdeme, hogy a marketing alapjait a szakterületre adaptálva mutatja be, ezért megértéséhez nincs szükség előzetes marketingismeretekre. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a marketingképzésekben részt vevő hallgatók számára jól hasznosítható, szakmailag kiforrott, igényes és érdekes szakkönyvet tart a kezében az olvasó.

Dr. Kandikó József, főiskolai tanár

a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke

Beruházásfejlesztési tanácsadóként is értékes, érdekes műnek tartom ezt a könyvet, melyben a marketing gyakorlatát a települések, régiók céljainak aspektusából vizsgálja a szerző. A régió- és településmarketing (RTM) sajátos működési mechanizmusait tekintve igen komplex ága a marketingnek, valahol a közigazgatás, az üzlet és a civil szféra találkozásánál. A sokszínű, hazai és külföldi példákkal gazdagított anyag arra sarkallja az olvasót, hogy újragondolja saját, nem egyszer rutinokra épülő tevékenységét, a gondolatébresztő ötletek pedig segítik abban, hogy meg is tudja újítani azt. Képessé tenni valakit a fejlődésre - ez az igazi hozzáadott érték!

Essősy Zsombor vezérigazgató

MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-regio-es-telepulesmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave