Piskóti István

Régió- és településmarketing

Marketingorientált fejlesztés, márkázás


Az RTM értelmezése mint társadalmi marketing

A települések marketingjének a kialakulási időszaka Európában a nyolcvanas években kezdődött el, elsősorban az egyesült államokbeli tapasztalatokra épülően. Az USA-ban a városmarketing azon mindennapi tevékenységhez tartozik, mely a „vállalkozó város” koncepcióval kapcsolódik egybe, s elsősorban kereskedelmi, gazdasági természetű. Az európai országok általában egy szélesebb körű értelmezést adaptáltak, melynél a marketing magában foglalja a társadalmi jólét előremozdításának alapfilozófiáját, annak kulturális, egészségügyi aspektusát is. (Berg–Klaassen–Meer 1990. 8. o.)

Régió- és településmarketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 726 5

A településmarketing hatékony megszervezéséhez nyújt segítséget ez a könyv, amely gyakorlati megközelítésével könnyen alkalmazható ismereteket tartalmaz. Különös érdeme, hogy a marketing alapjait a szakterületre adaptálva mutatja be, ezért megértéséhez nincs szükség előzetes marketingismeretekre. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a marketingképzésekben részt vevő hallgatók számára jól hasznosítható, szakmailag kiforrott, igényes és érdekes szakkönyvet tart a kezében az olvasó.

Dr. Kandikó József, főiskolai tanár

a Magyar Marketing Szövetség alapító elnöke

Beruházásfejlesztési tanácsadóként is értékes, érdekes műnek tartom ezt a könyvet, melyben a marketing gyakorlatát a települések, régiók céljainak aspektusából vizsgálja a szerző. A régió- és településmarketing (RTM) sajátos működési mechanizmusait tekintve igen komplex ága a marketingnek, valahol a közigazgatás, az üzlet és a civil szféra találkozásánál. A sokszínű, hazai és külföldi példákkal gazdagított anyag arra sarkallja az olvasót, hogy újragondolja saját, nem egyszer rutinokra épülő tevékenységét, a gondolatébresztő ötletek pedig segítik abban, hogy meg is tudja újítani azt. Képessé tenni valakit a fejlődésre - ez az igazi hozzáadott érték!

Essősy Zsombor vezérigazgató

MAPI Magyar Fejlesztési Iroda Zrt.

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-regio-es-telepulesmarketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave