Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


A jövő képzési filozófiája: tanácsadás-orientált tréningek helye a marketingstratégiában

Cespedes (1995) szerint a gyártók kulcsfontosságú versenyképességi tényezői olyan területek felé tolódtak el, mint a vevőre szabott termékfejlesztés, a gyors termékbevezetés, valamint az egész ellátási lánc (supply chain) teljesítménye, ideértve az eladás utáni szolgáltatást is. A legtöbb ipari cég sikeressége azon múlik, hogy miként sikerül eladásmenedzsment-programjaiban üzletkötőit tanácsadóvá képezniük. Crosby et al. (1990) szerint különösen azok az üzletkötők, akiknek iparágát a komplex termékek jellemzik, gyakran töltik be a kapcsolati menedzser szerepét. Ez a szerep azonban azt kívánja meg az eladószemélyzettől, hogy munkájuk során az eladásról a tanácsadásra, a beszélés helyett a hallgatásra, a nyomás helyett pedig a segítésre helyezzék a hangsúlyt (Pettijohn et al., 1995). Ehhez az átalakuláshoz azonban tanácsadás-orientált eladásmenedzsment-programokra van szükség, ahol a vállalat képzését, értékelését, valamint javadalmazását úgy kell strukturálni, hogy egymásra épülve erősíteni tudják a vevői probléma hatékony diagnózisát, a problémamegoldási tevékenységeket, amelyek a termék értékével kapcsolatos magasabb fogyasztói elégedettséghez és azonnali eladási teljesítménynövekedéshez vezetnek (Pelham, 2002).

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave