Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


Az árdifferenciálás elmélete

Az árdifferenciálás elméleti megalapozásakor vissza kell nyúlnunk a második fejezetben már tárgyalt keresleti görbéhez. A keresleti görbe azt mutatja, hogy a különböző árakhoz eltérő nagyságú kereslet tartozik, azaz a vevők eltérő nagyságú csoportjai hajlandók a terméket különböző árakon megvásárolni. Tételezzük fel példaként, hogy a Papp László Sportarénába meghívták a Dream Team kosárlabdacsapatot (az eset bemutatásakor Dolan és Simon [1996: 118–126] légitársaság-példáját vettük mintának). Az aréna befogadókapacitása legyen 10 000 fő, az esemény megrendezésének költsége (változó költségek: a csapat díja, a rendezés költségei stb.) 20 millió forint, 2000 forintos jegyár mellett (amely éppen a változó költségeket fedezi: 20 000 000/10 000 = 2000) az aréna megtelik, és mondjuk 40 000 forintos ár mellett már senki nem hajlandó jegyet venni.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave