Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


fejezet: Hogyan változnak az árak, amíg a termék eljut a gyártótól a felhasználóig?

Könyvünk eddigi fejezetei az árakkal kapcsolatos közgazdasági elméletekről, az árakra ható külső és belső tényezőkről, az árpolitika stratégiai kérdéseiről, illetve az árkialakítás különböző módszereiről szóltak. Megközelítésünk jellemzően termelővállalati volt: azt kívántuk bemutatni, miképpen kell a termékek és szolgáltatások előállítóinak a kínálatuk áraira vonatkozó döntéseket meghozniuk. A könyv jelenlegi részében a gazdasági gyakorlat leginkább jellemző logikai menetét követve azt vizsgáljuk, hogy a disztribúciós rendszer, amelynek fő funkciója a termékek és szolgáltatások eljuttatása a végső fogyasztóhoz, illetve felhasználóhoz, hogyan módosítja az előállítók árait, azaz miképpen lesz a termelői árból fogyasztói ár. A téma feldolgozása háromfajta megközelítést tesz szükségessé:

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave