Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A termelővállalatok által nyújtott árengedmények, kedvezmények és visszatérítések

A termelők különböző engedményekkel és kedvezményekkel, illetve az árból nyújtott visszatérítésekkel képesek az árakat az értékesítési csatornában rugalmasan változtatni, módosítani. Ebben a fejezetrészben azokkal az eszközökkel foglalkozunk, amelyeket jellemzően a termelővállalatok (és a nagykereskedők) alkalmaznak áraik vonzóbbá tételére, a kereskedelmi partnerek megnyerésére és ösztönzésére. Az engedmények hatásukban nagyon hasonlítanak az árdifferenciálás módszereire. A különbség az, hogy míg az árdifferenciálás során magát a deklarált árat (listaárat) változtatják, addig az árengedmények esetén a deklarált ár nem változik; az árdifferenciáláshoz hasonlóan változik azonban az eladó árbevétele. E szempontból az engedmények rendszere rugalmasabb eszköze az árak menedzselésének, mint az árdifferenciálás.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave