Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A kiskereskedelmi kódleolvasásra épülő piaci tesztek

A kiskereskedelemben a kódleolvasás (scanner) a 70-es évek elején kezdődött, és két rendszere terjedt el: (1) az ún. UPC-kódokat (egységes termékkódok) leolvasó és az adatokat számítógépen rögzítő rendszer, illetve (2) az OCR- (optical character recognition – a betűk optikai felismerése) rendszer. Az előbbit inkább a szupermarketek, az utóbbit jellemzően az áruházak alkalmazzák. A kiskereskedelmi leolvasórendszerek a nyilvántartás, megrendelés és gyorsabb vevőkiszolgálás előnyei mellett lehetőséget teremtettek arra is, hogy egy-egy marketingakció eredményességét a helyi környezetben azonnal mérni lehessen. Például azt, hogy az árakciót követő rövid időszakban mennyire növekedett az akcióban részt vevő termékek forgalma az akciót megelőző időszakhoz viszonyítva. Ezt a lehetőséget használják ki a marketingkutató intézetek akkor, amikor megállapodást kötnek bizonyos kiskereskedőkkel, amelyek az intézet kérésére speciális adatokat is rögzítenek a kiválasztott vevők vásárlásakor.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave