Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


A magas árak tartása

Több olyan termék és szolgáltatás létezik, amelyek árait a magas indulást követően a későbbiek során nem csökkentették. Ezek egy részét a monopoltermékek (amelyeknél a piacra lépés hosszabb távon is korlátozott) képezik, másik részét pedig az úgynevezett presztízsfogyasztás termékei és szolgáltatásai. E termékeknél éppen a magas ár képezi a vásárlás motiváló tényezőjét. Egy-egy híres haute-couture divatmárka, csúcsteljesítményű autó, karóra, étterem, porcelántárgy megvásárlásakor vagy a divatos étterem, szállodai szolgáltatás igénybevételekor nem annyira a hasznosság, sokkal inkább a drága termék birtoklása, illetve annak mások számára történő demonstrálása biztosítja a szükségletkielégítést. E termékek árcsökkentése éppen az eredeti funkció megszűnését jelentené. Az áraknak e sajátos szerepe miatt a magas árak e csoportját a lefölöző árstratégiától megkülönböztetve presztízsáraknak, illetve az ilyen árképzési módszert presztízsárazásnak nevezzük.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave