Gelei Andrea (szerk.)

Logisztikai döntések

Fókuszban a disztribúció


Állami szakpolitika és szabályozás

A logisztika környezeti szakpolitikája esetében térségünkben az EU közlekedéspolitikai fehér könyve az irányadó, de a világszintű közlekedési alágazatoknál (tengeri és légi) az ENSZ szerveinek – pl. Nemzetközi Tengerészeti Szervezet (IMO) hajókról származó szennyezésekre vonatkozó ún. MARPOL vagy a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) repülőgépekre vonatkozó előírásai – szabályozásai is meghatározóak. Emellett a szubszidiaritás miatt nemzeti és helyi szabályozások is jelentősek. A 2011-ben nyilvánosságra hozott legújabb közlekedéspolitikai fehér könyv alapján a legfőbb kihívásnak az Európai Bizottság a közlekedés 2050-ig tartó fenntarthatóvá tételét tekinti. A fenntartható közlekedést ugyan nem határozták meg, de a fenntartható fejlődésnek az 1987-es ún. Brundtland jelentésben megtalálható definícióját átalakítva úgy fogalmazhatjuk meg, hogy: „Napjaink szállítási igényei kielégítési képességének biztosítása anélkül, hogy a jövő generációt megfosztanánk a saját szállítási szükségletkielégítési lehetőségétől” (Black, 2010, 3.). Az EU közlekedéspolitikája főként a legnagyobb kihívást jelentő szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére fókuszál, amit az 1990-es szinthez képest 2050-ig legalább 60%-kal kíván mérsékelni. Megjegyezzük, hogy ez az érték alacsonyabb, mint az ipar számára megcélzott 80%-os, illetve a szolgáltatások és az energiatermelés részére felállított 90-90%-os értékek. Mindez ahhoz szükséges, hogy az ipari forradalom előtti szinthez képest 2 °C alatt tartsák az átlagos globális hőmérsékletnövekedést, ami fölött már drámai éghajlatváltozás következne be. A közlekedési szektor 60%-os kibocsátáscsökkentésének elérésére többek között:

Logisztikai döntések

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 808 8

Hiánypótló szakkönyvet tart a kezében az olvasó egy gyorsan fejlődő szakterületről, a disztribúciós logisztikáról. Különösen aktuálissá teszi a művet, hogy a stratégiai, az irányítási döntésekre, ezek szakmai megalapozására helyezi a hangsúlyt. Végső soron tehát a versenyképesség javítására, a gyors ütemben átrendeződő világgazdaság e meghatározó tényezőjére. Jól szerkesztett szakmai munkáról van szó, mely az átfogó elméleti és gyakorlati ismeretek mellett számos esettanulmány és interaktív háttéranyag segítségével teszi a könyvet változatossá és alkalmazhatóvá annak tudásanyagát. Mind a gyakorlati szakemberek, mind a tanulmányaikat folytatók számára jól használható, értékes mű született.

Radó András

vezérigazgató-helyettes

Richter Gedeon Nyrt.

A könyv kiválóan szemlélteti, hogy a disztribúciós logisztika mikor nő túl egyszerű kiszolgáló funkcióján, és mikor válik igazi stratégiai szereplővé. Elolvasása azzal az előnnyel is jár, hogy közben modern üzleti szemlélet épül fel bennünk, a sok példán keresztül pedig jobban megismerhetjük a gazdaság szereplőit.

Vörös József

az MTA levelező tagja

tanszékvezető egyetemi tanár

Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-logisztikai-dontesek//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave