Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Előrejelzés és a kereslet mérése

A marketingkörnyezet megismerése és a piackutatás (erről a 4. fejezetben írunk) segíthet a marketinglehetőségek felismerésében. Ezt követően a vállalatnak fel kell mérnie és meg kell jósolnia az egyes piaci lehetőségek méretét, növekedését és profitpotenciálját. A marketingosztály által készített forgalmi előrejelzéseket a pénzügy a befektetésekhez és a működéshez szükséges készpénz előteremtésére használja, a termelési osztály a kapacitás és kibocsátás meghatározására, a beszerzési osztály a szükséges mennyiségű készletek megszerzésére, az emberierőforrás-osztály pedig a kellő számú dolgozó alkalmazása céljából. Ha az előrejelzés nem esik egybe a valósággal, a vállalat vagy a túlságosan nagy raktárkészlet miatt fog szenvedni, vagy készletei elégtelenek lesznek. A forgalmi előrejelzések a kereslet becslésén alapulnak, ezért a menedzsereknek pontosan meg kell határozniuk, mit értenek kereslet alatt. Bár a DuPont Performance Materials csoportja tudja, hogy a DuPont Tyvek a lélegző membránok 100 millió dolláros piacán 70%-os részesedéssel rendelkezik, nagyobb lehetőséget lát abban, hogy még több termékkel és szolgáltatással kiaknázza a 7 milliárd dolláros amerikai lakásépítési piac kínálta lehetőségeket.155

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave