Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

 
  1. A vevők maximális értéket kívánnak kapni. Kialakítanak egy értékelvárást, és aszerint cselekszenek. Attól a cégtől fognak vásárolni, amelyikről úgy látják, a legmagasabb vevőértéket tudja nyújtani, amelyet a teljes vevőhaszon és a teljes vevőköltség különbségeként határozunk meg.
  2. A vevő elégedettsége a termék észlelt teljesítményének, valamint a vevő várakozásainak függvénye. Felismerve, hogy a magas szintű elégedettség magas vevőhűséghez vezet, a vállalatoknak biztosítaniuk kell, hogy teljesítik és felülmúlják a vevők elvárásait.
  3. A jövedelmező vevők elvesztése drámai hatással lehet a vállalat nyereségességére. Egy új vevő megszerzésének a költsége becslések szerint ötszöröse a vevő elégedettségének stabilizálására fordított költségnek. A vevőmegtartás kulcsa a kapcsolati marketing.
  4. A minőség egy termék vagy szolgáltatás azon jellemzőinek összessége, melyek alkalmassá teszik kinyilvánított vagy implicit szükségletek kielégítésére. A marketingszakember kulcsfontosságú szerepet játszik a teljes minőség magas szintjének elérésében, amely biztosítja, hogy a vállalat fizetőképes és nyereséges maradjon.
  5. Ki kell számítania vevőköre vevőélettartamának értékét ahhoz, hogy megtudja, milyen hatással vannak cége jövedelmezőségére. Továbbá meg kell határoznia az ügyfélkör értékének növelését előmozdító módszereket!
  6. A vállalatok egyre jártasabbak a vevőkapcsolat-menedzsment (CRM) terén, amely a megfelelő vevőket megnyerő és megtartó programok kidolgozására és a legértékesebb vevők egyéni szükségleteinek kielégítésére összpontosít.
  7. A vevőkapcsolat-menedzsmenthez gyakran vevői adatbázis építésére, valamint a trendeket, szegmenseket és az egyéni szükségleteket feltáró adatbányászatra van szükség. Számos jelentős kockázattal is számolni kell, ezért a marketingszakembernek körültekintően kell eljárnia.
 

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave