Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Termékek és szolgáltatások differenciálása

A márkázást meg kell előznie a termékdifferenciálásnak. Az egyik végletet azok a termékek jelentik, amelyek csupán kis változtatást tesznek lehetővé: csirke, aszpirin és acél. De még itt is van mód bizonyos differenciálásra: a Perdue csirke, a Bayer aszpirin és az indiai acélgyártó, a Tata Steel, kategóriájukban megkülönböztetett szerepet vívtak ki maguknak. A Procter & Gamble Tide, Cheer és Gain néven gyárt mosószereket, amelyek mindegyike más és más márkaidentitással rendelkezik. A másik végletet a nagymértékben differenciálható termékek alkotják, például az autók, a kereskedelmi célra használt épületek és a bútorok. Ilyenkor az eladó differenciáló lehetőségek sokaságával szembesül: például forma, termékjellemzők, testreszabás, teljesítmény, megfelelőség, tartósság, megbízhatóság, javíthatóság és stílus.780 A dizájn is a differenciálás egyre fontosabb eszközévé vált, ezért egy külön szakaszt fogunk ennek a témának szentelni.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave