Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

 
  1. A marketingmix első és legfontosabb eleme a termék. A termékstratégia azt jelenti, hogy összehangolt döntéseket hozunk a termékmixekkel, a termékcsaládokkal, a márkákkal, valamint a csomagolással és a címkézéssel kapcsolatosan.
  2. A piaci ajánlat vagy termék tervezésekor a forgalmazónak öt szinten kell a termékkel foglalkoznia. Ezek az alaphasznosság, az alaptermék, az elvárt termék, a kiterjesztett termék és a potenciális termék, amely felöleli mindazokat a kibővítéseket és átalakításokat, amelyeken a termék áteshet.
  3. A termékek lehetnek nem tartós javak, tartós javak vagy szolgáltatások. A fogyasztási javak kategóriájába a kényelmi termékek (háztartási alaptermékek, impulzuscikkek, vészhelyzettermékek), bevásárlási (homogén és heterogén) termékek és a speciális termékek, valamint a nem keresett termékek tartoznak. A termelőeszközök kategóriája három alkategóriára osztható: alapanyagok és alkatrészek (nyersanyagok, valamint megmunkált anyagok és alkatrészek), beruházási eszközök (berendezések és segédeszközök), segédanyagok és üzleti szolgáltatások (gyártási segédanyagok, karbantartási és javítóanyagok, karbantartás és javítás, illetőleg üzleti tanácsadás).
  4. A márkákat megkülönböztethetjük a termék formája, tulajdonsága, teljesítménye, megfelelősége, tartóssága, megbízhatósága, javíthatósága, stílus és dizájn, valamint olyan szolgáltatási dimenziók alapján, mint a megrendelés egyszerűsége, szállítás, üzembe helyezés, a vevő betanítása, a vevőknek nyújtott tanácsadás, illetőleg karbantartás és javítás.
  5. A dizájn mindazon jellemzők összessége, amelyek befolyásolják a termék megjelenését, kialakítását és működését. A jól megtervezett termék funkcionális és esztétikai előnyöket nyújt a fogyasztóknak és a megkülönböztetés fontos forrása lehet.
  6. A vállalatok többsége egynél több terméket értékesít. A termékmixet szélessége, hossza, mélysége és konzisztenciája alapján osztályozhatjuk. A vállalat számára e négy dimenzió szolgál eszközként a marketingstratégia kialakításához és annak eldöntéséhez, mely termékcsaládokat kell növelnie, karbantartania, betakarítania és megszüntetnie. Ahhoz, hogy a termékcsaládot elemezni tudja, és eldönthesse, mennyi erőforrást kell belefektetnie, a termékcsalád-menedzsernek meg kell vizsgálnia a forgalmat, a nyereségességet és a piaci profilt.
  7. A vállalat marketingmixét alkotó termékeket kibővítéssel tudja megváltoztatni, ami lehet a termékcsalád bővítése (lefelé, felfelé vagy mindkét irányban) vagy feltöltése, a termék korszerűsítése, bizonyos termékek szerepeltetése, valamint a kevésbé nyereségeseket kiiktatva a termékek számának csökkentése.
  8. A márkákat gyakran más márkákkal együtt árusítják vagy népszerűsítik. Az alkatrészmárkák és a társmárkák értéknövelő tényezők lehetnek, feltéve, hogy értékesek és a márkák látszólag jól illeszkednek egymáshoz.
  9. A tárgyiasult termékeket be kell csomagolni és címkével kell ellátni. A jól megtervezett csomagolás a vevőknek kényelmet nyújt, és jó promóciós eszköz a gyártók számára. A jótállás és a garancia pedig további biztonságérzetet nyújthat a fogyasztóknak.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave