Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Az értékesítési koncepció

Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztók és a szervezetek – ha magukra hagyják őket – nem vásárolnak eleget a vállalat termékeiből. Az értékesítési koncepciót legagresszívabban a nem keresett cikkek esetében alkalmazzák. Ezek olyan áruk, amelyek megvásárlására a vevők általában nem is gondolnak, pl. biztosítás, sírhely stb. A legtöbb vállalat akkor alkalmazza, amikor kapacitásfelesleggel rendelkezik. Céljuk eladni azt, amit termelnek, s nem azt termelni, amire a piacnak szüksége van. Az erőszakos értékesítésen alapuló marketing azonban kockázattal jár. Azt feltételezi, hogy a termék megvásárlására rábeszélt fogyasztók nem viszik azt vissza az üzletbe, nem keltik rossz hírét, nem tesznek panaszt a fogyasztóvédelmi szervezeteknél, s talán még újra meg is veszik a terméket.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave