Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Innovatív kiskereskedelmi szervezetek

A Panera Bread a haspókokat kívánja megszólítani.
PANERA-BREAD. A 2,6 milliárd dollár forgalmat lebonyolító Panera Bread étteremlánc „az ételek iránt rajongókat veszi célba, akik értenek az ételekhez és megfelelően viszonyulnak hozzájuk, vagy azokat, akik hozzájuk hasonlók”. A cég friss, „valódi” ételeket – és sok meleg kenyeret – ad el teljes áron, amelyért az étteremvendégek örömmel fizetnek. A szerény légkör – nincs pincér, de azt sem szabják meg, hogy mennyi időt lehet az asztalnál tartózkodni – arra ösztönzi a vendégeket, hogy hosszabban elidőzzenek. A márkát családközpontúnak, ám ugyanakkor összetettnek is tartják, amely friss, testre szabható, kényelmes és megfizethető ételek vonzó kombinációját kínálja.
 
GAMESTOP. A GameStop, videojátékok és szórakoztató szoftverek kiskereskedője az USA bevásárlóközpontjaiban és bevásárló utcáin több mint 6000 üzlettel rendelkezik, ami a vevők szempontjából roppant kényelmes. Személyzetét megrögzött játékosok alkotják, akik szívesen teremtenek kapcsolatot a vevőkkel. A cég olyan cserepolitikával büszkélkedhet, amely kedvezménnyel jutalmazza azokat, akik régi játékukat leadva újat vásárolnak.
 
LUMBER LIQUIDATORS. A Lumber Liquidators közvetlenül a fűrésztelepektől diszkont áron megvásárolja a fölösleges fát, és közel 350 fajta keményfapadlót tart raktáron, nagyjából ugyanolyat, mint a Lowe’s és a Home Depot. Termékeit alacsonyabb áron kínálja, mert a közvetítőket kiiktatva alacsonyan tartja a működési költségeket, és üzletei nem a drágább környékeken helyezkednek el. A Lumber Liquidator jól ismeri vevőit, és tudja róluk például azt, hogy akik termékmintát kérnek, 30%-kal nagyobb valószínűséggel fognak egy hónapon belül vásárolni, és hogy a többség jellemzően egyszerre csak egy szobát újít fel, nem pedig az egész lakást.
 
NET-A-PORTER. A londoni székhelyű Net-a-Porter internetes luxus ruházati cikkeket és kiegészítőket forgalmazó kiskereskedő, amelynek honlapja egy divatlap stílusát egy elegáns butikban való vásárlás izgalmával ötvözi. A cég, amelyet lojális vevői meghatározó divathangadónak tartanak, több mint 300 nemzetközi márkát forgalmaz, olyanokat, mint a Jimmy Choo, az Alexander McQueen, a Stella McCartney, a Givenchy, a Marc Jacobs és mások. A Net-a-Porter 170 országba szállít és 24 órán belüli kiszállítást kínál Londonban és Manhattanben. Az átlagos rendelési érték 250 dollár.
 
Források: Kate Rockwood: „Rising Dough, Fast Company, October 2009, pp. 69–71; Devin Leonard: „GameStop Racks Up the Points”. Fortune, June 9, 2008, pp. 109–122; Helen Coster: „Hardwood Hero”. Forbes, November 30, 2009, pp. 60–62; John Brodie: „The Amazon of Fashion”. Fortune, September 14, 2009, pp. 86–95.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave