Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


A marketingkommunikáció változó környezete

A technológia és más tényezők gyökeresen megváltoztatták azt, ahogyan a fogyasztók az üzeneteket feldolgozzák, sőt azt is, hogy egyáltalán hajlandók-e feldolgozni őket. A multifunkciós okostelefonok, a szélessávú és a vezeték nélküli internetkapcsolat, valamint a reklámokat átugró digitális videofelvevők (DVR-készülékek) gyors terjedése aláássa a tömegkommunikációs eszközök hatékonyságát. 1960-ban egy vállalat a három televíziós csatornán, az ABC-n, a CBS-en és az NBC-n egyaránt sugárzott félperces tévéreklámmal az amerikai nők 80 százalékát el tudta érni. Ma ugyanennek a reklámnak legalább 100 csatornán kellene futnia ahhoz, hogy ugyanezt a marketinghatást elérhesse. A fogyasztók nemcsak több médiaeszköz közül választhatnak, de azt is eldönthetik, akarnak-e kereskedelmi tartalmakat kapni, s ha igen, hogyan. A „Marketingszemelvény: El a kezekkel a távirányítótól!” című rész a televíziós reklámozás újabb fejleményeit mutatja be.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave