Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


A közvetlen válaszra ösztönző marketing egyéb kommunikációs csatornái

A direkt marketinget alkalmazó cégek az összes fontos médiumot igénybe veszik. Napilapokban és folyóiratokban megjelenő hirdetésekben könyveket, ruházati cikkeket, berendezéseket, vakációt, valamint egyéb termékeket és szolgáltatásokat reklámoznak, amelyeket a vevő ingyenesen hívható telefonszámon meg is rendelhet. A rádiók is a nap 24 órájában sugározzák az effajta reklámokat. Egyes vállalatok 30–60 perces informatív tévéreklámot (ún. infomercialt) készítenek, amelynek egyidejű célja az eladásösztönzés, a tájékoztatás és a szórakoztatás. Az informatív tévéreklám olyan termékeket népszerűsít, amelyek bonyolultak, újszerűek, vagy hosszas magyarázatot igényelnek (Carnival Cruises, Mercedes, Universal Studios, sőt, idetartozik a Monster.com internetes álláskereső is). Az otthoni vásárlást lehetővé tevő csatornák egy ingyenesen hívható telefonszámon vagy az interneten keresztül 48 órán belüli szállítással értékesítik termékeiket és szolgáltatásaikat.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave