Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Az eladószemélyzet szerkezete

Az eladószemélyzet stratégiája az értékesítőszemélyzet szerkezetét is befolyásolja. Ha a vállalat egyetlen termékcsaládot értékesít egyetlen iparágban sok telephelyen működő vevőknek, akkor regionális alapon szervezi eladószemélyzetét. Ha viszont sokféle terméket értékesít sokféle vevőnek, akkor termék- vagy piaci alapon strukturált eladószemélyzetre van szüksége. Számos vállalat azonban ennél összetettebb felépítést alkalmaz. A Motorola például négyfajta eladószemélyzettel rendelkezik: (1) A stratégiai piacokon értékesítő eladószemélyzet műszaki szakemberekből, alkalmazástechnológiai mérnökökből, minőségbiztosítási szakmérnökökből és a legnagyobb ügyfelek kiszolgálását végző munkatársakból áll. (2) A regionális alapon szervezett eladószemélyzet tagjai több ezer ügyfelet keresnek fel különböző területeken. (3) Az elosztásra szakosodott eladók a Motorola-disztribútorokat keresik fel és tanítják be. (4) A belső eladószemélyzet pedig telemarketing-feladatokat lát el, valamint telefonon és faxon fogadja a beérkező megrendeléseket.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave