Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

 
  1. A direkt marketing olyan interaktív marketingrendszer, amely egy vagy több kommunikációs csatornát, médiumot használ fel arra, hogy bárhol mérhető választ vagy üzleti tranzakciót eredményezzen. A direkt marketing, de különösen az elektronikus marketing szerepe robbanásszerűen növekedik.
  2. A direkt marketinget alkalmazó cégek kampányaik tervezése során döntenek a célokról, a célpiacokról és a potenciális vevők köréről, az ajánlatokról és az árakról. Majd következik a kampány tesztelése és sikerének mérése.
  3. A direkt marketing legfőbb csatornái közé tartozik a személyes eladás, a DM, a csomagküldő kereskedelem, a telemarketing, az interaktív televízió, a kioszkok (pavilonok), az internetes oldalak és a mobil eszközök.
  4. Az interaktív marketing élénkebb interakciót és nagyobb fokú személyre szabottságot tesz lehetővé a marketingszakemberek számára. Ennek eszköze lehet a gondosan megtervezett honlap, a keresőhirdetések, a banner típusú hirdetések és az e-mail. Az interaktív marketing egy másik, folyamatosan bővülő változata a mobil marketing, amely szöveges üzenetekre, szoftveralkalmazásokra és hirdetésekre épül.
  5. A szájreklámmarketing megfelelő módon bevonja a vevőket annak érdekében, hogy másoknak is beszámoljanak bizonyos termékekről, szolgáltatásokról és márkákról. A szájreklám legfontosabb terjesztői a közösségi médiumok, amelyek lehetnek online közösségek és fórumok, blogok és közösségi hálók, mint például a Facebook, a Twitter és a YouTube.
  6. A szájreklámmarketing két említésre méltó formája a szóbeszédre épülő marketing, amely szokatlan termékkel vagy szolgáltatással, vagy szokatlan marketinggel kívánja elérni, hogy az emberek beszélni kezdjenek a márkáról, és a vírusmarketing, amely arra bátorítja az embereket hogy, a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos információkat az interneten keresztül egymással megosszák.
  7. Az eladószemélyzet a kapocs a vállalat és vevői között. Sok vevő szemében a kereskedelmi képviselő maga a vállalat, és az üzletkötő az, aki nélkülözhetetlen információval szolgálhat a vevőkről a vállalat számára.
  8. Az eladószemélyzet tervezése során dönteni kell a célokról, a stratégiáról, a struktúráról, a létszámról és a javadalmazásról. Célok lehetnek: potenciális vevők felkutatása, célpiac kiválasztása, tájékoztatás, eladás, szolgáltatás, információgyűjtés és elosztás. A stratégia meghatározása során ki kell választani a leghatékonyabb értékesítési módszereket. Az eladószemélyzet szerkezetének kialakításakor a feladatokat földrajzi, termék- vagy piaci alapon (vagy ezek valamilyen kombinációjában) határozzák meg. A szükséges értékesítőszemélyzet nagyságának becslésekor a cég megbecsüli a teljes munkaterhelést és hogy hány órával (és egyben hány kereskedelmi képviselővel) kell számolni az eladáshoz. Az értékesítők javadalmazásával kapcsolatban meg kell határozni a fizetés, a jutalékok, a bónusz, a reprezentációs költségek és a juttatások mértékét, valamint el kell dönteni, hogy a vevők elégedettsége milyen mértékben befolyásolja a teljes javadalmazást.
  9. Az eladószemélyzet menedzselése öt lépésből áll: (1) a kereskedelmi képviselők toborzása és kiválasztása; (2) a kereskedelmi képviselők képzése az eladási technikákkal, valamint a vállalat termékeivel, politikájával és az ügyfél-elégedettség fontosságával kapcsolatban; (3) az eladószemélyzet irányítása, segítségnyújtás a hatékony időgazdálkodásban; (4) az eladószemélyzet motiválása, valamint a kvóták, a pénzügyi ösztönzők és a kiegészítő motiváló tényezők közötti egyensúly meghatározása; (5) a kereskedelmi képviselők egyéni és csoportos értékesítési teljesítményének értékelése.
  10. A hatékony kereskedők tájékozottak a vevőelemzés, a vevőmenedzsment, valamint a professzionális eladás művészete terén. Bár nem létezik egyetlenegy olyan megközelítés, amely minden körülmények között működik, a legtöbb oktató egyetért abban, hogy az eladás hat lépésből álló folyamat: potenciális ügyfelek felkutatása és minősítése, felkészülés, bemutatás és szemléltetés, az ellenérvek kezelése, az üzlet megkötése, valamint utógondozás és a kapcsolat ápolása.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave