Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

 
  1. A határok átrendeződése, az ingatag kormányok, az árfolyammal kapcsolatos problémák, a korrupció és az ipari kémkedés ellenére a globális ágazatokban működő vállalatok kénytelenek maguk is nemzetközivé válni.
  2. Ha a vállalat a külföldi terjeszkedés mellett dönt, meg kell határoznia nemzetközi marketingcéljait és marketingpolitikáját. El kell döntenie, hogy csak néhány vagy sok országban kíván-e értékesíteni, s a lehetséges országokat három szempontból kell osztályoznia: a piac vonzereje, a kockázat és a versenyelőny szempontjából.
  3. A fejlődő országok lehetőségek és kockázatok egyedi kombinációját kínálják. A „BRIC” országok – Brazília, Oroszország, India és Kína –, valamint más jelentős piacok, mint például Indonézia és Dél-Afrika sok cég számára különösen fontosak.
  4. A külföldi piacra lépés módja lehet a közvetett export, a közvetlen export, a licenciaértékesítés, a vegyes vállalat és a közvetlen befektetés. Ebben a sorrendben haladva nő az elkötelezettség, a kockázat, az ellenőrzés mértéke és a profitpotenciál.
  5. Amikor a vállalat eldönti, milyen mértékben kívánja marketingprogramját a termék szintjén a helyi körülményekhez adaptálni, választhatja az egyszerű terjeszkedést, a termékadaptációt vagy a termékfeltalálást. A kommunikáció szintjén választhatja a kommunikáció adaptálását vagy a kettős adaptálást. Az árak szintjén a cégnek számolnia kell az áremelkedéssel, a dömpinggel, a szürkepiaccal és az olcsó termékhamisítványokkal. Az elosztás szintjén a cégnek a termékek végfelhasználóhoz való eljuttatásában a disztribúciós hálózat egészét figyelembe kell vennie. A cégnek mindig tekintettel kell lennie az egyes országok kulturális, társadalmi, politikai, technológiai, környezetvédelmi és jogi korlátaira.
  6. A termék származási országáról kialakult kép a fogyasztókat és a vállalkozásokat egyaránt befolyásolhatja. Ezért marketingszempontból rendkívül fontos az országimázs megfelelő kezelése.
  7. Nemzetközi jelenlététől függően a vállalat háromféle formában menedzselheti nemzetközi marketingtevékenységét: exportosztályok, nemzetközi divíziók vagy globális szervezet segítségével.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave