Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

  1. Az évek során a modern marketingosztály az egyszerű értékesítési osztályból olyan szervezeti egységgé nőtte ki magát, amelynek dolgozói többnyire osztályokat átfogó csapatokban tevékenykednek.
  2. Egyes vállalatok funkcionális szervezetben működnek, mások földrajzi vagy regionális feladatok, termék- és márkamenedzsment vagy a piaci szegmensek szerint szerveződnek. Néhány cég mátrixszerűen felépülő szervezetet hoz létre, amely termék- és márkamenedzsereket egyaránt foglalkoztat.
  3. A hatékony és modern marketingszervezetekre jellemző, hogy az osztályok – marketing, kutatás-fejlesztés, tervezés, beszerzés, gyártás, üzemeltetés, pénzügy, számvitel, hitelezés – vevőorientáltak, és szorosan együttműködnek egymással.
  4. A vállalatoknak jogi, etikai és társadalmi téren szavaikban és tetteikben is felelősségteljes magatartást kell tanúsítaniuk. Az ügymarketing segítségével sikeresen összekapcsolható a vállalat társadalmi szerepvállalása a fogyasztói marketingprogramokkal. A társadalmi marketing nonprofit vagy állami szervezetek eszköze valamely konkrét szociális probléma vagy ügy közvetlen kezelésére.
  5. A ragyogó stratégiai marketingterv mit sem ér, ha nem megfelelően hajtják végre, ha nem ismerik fel és elemzik a problémákat, nem vizsgálják meg a probléma forrását és nem értékelik az eredményeket.
  6. A marketingosztály feladata, hogy folyamatosan figyelemmel kísérje és irányítsa a marketingtevékenységet. A marketingterv ellenőrzésével biztosítható, hogy a vállalat éves tervében megfogalmazott, forgalommal és nyereséggel kapcsolatos és egyéb céljai megvalósuljanak. A legfontosabb eszközök a forgalomelemzés, a piacrészesedés-elemzés, a marketingköltség és a forgalom viszonyának elemzése, valamint a marketingterv pénzügyi elemzése. A jövedelmezőségi elemzés a termékeknek, a körzeteknek, a fogyasztói csoportoknak, az értékesítési csatornáknak és a megrendelés nagyságának a jövedelmezőségét méri és ellenőrzi. A hatékonyság ellenőrzése az eladószemélyzet, a reklámozás, a értékesítésösztönzés és az elosztás hatékonyságának fokozására keres megoldást. A stratégiai ellenőrzés lényege, hogy marketinghatékonysági vizsgálat, a marketingsikerek elemzése és marketingauditálás segítségével rendszeresen felülvizsgálja a vállalat piachoz fűződő stratégiai viszonyát.
  7. A jövőben a marketing terén elért kiváló teljesítményhez új készségekre és kompetenciákra lesz szükség.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave