Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A tárgyalás összetevői

Az, hogy a tárgyalás milyen kimenetelű, nagymértékben függ egyrészt attól, hogy milyen alapos ismeretbázissal, a témához tartozó információval, adatokkal, tényekkel rendelkeznek a tárgyalófelek. Ez határozza meg az érvek tartalmi töltését. Függ attól is, hogy hogyan képesek a tárgyalás eszközével, a nyelvvel bánni (hogyan képesek a tartalmat közvetíteni), és függ attól, hogy hogyan kezelik a pszichikai eszközöket. A harmadik fejezetben bemutatott kommunikációs síkok nézőpontjából megvilágítva: miként a kommunikáció általában, a tárgyalások is tartalmi és viszonyulás (kapcsolati) szinten zajlanak. A tartalmi elemek legfontosabb közvetítője a nyelv. A viszonyulások alakításában – a nyelv mellett – nagy szerepe van a nem verbális eszközöknek is és a pszichikai kölcsönhatások összjátékának. A tények, adatok, információk alapvetők a kiinduló helyzet pontos meghatározása szempontjából és a meggyőzés racionális elemeinek érvényesítésében, a tárgyszerű érvelésben. A meggyőzés, a saját álláspont elfogadtatása azonban nem csupán tényekkel történik: a rutinos tárgyalók a pszichikai befolyásolás óriási tárházát képesek bevetni. Helyzettől és kultúrától függően a tárgyalás célja nem feltétlen a legelőnyösebb cserefeltételek elérése, sok esetben fontosabb valamelyik tárgyalófél számára a viszonyulás síkja: a jó viszony kiépítése vagy megtartása, a hosszú távú együttműködés erősítése.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave