Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


Összefoglalás

Mennyiségét tekintve az üzleti tevékenységben az élőszóban zajló kommunikáció áll az első helyen. Műfajai azáltal különülnek el, hogy különböző célokat szolgálva, különböző célcsoportot megszólítva, eltérő struktúrát követ és eltérő stílusjegyeket visel magán az üzenet. Vannak olyan műfajok, amelyek mind az egyszemélyes, mind a nagy üzleti vállalkozás (egyéni vállalkozó és vállalat) kommunikációjában helyet kapnak, míg mások csak vállalati körülmények között jellemzők. Az előbbihez tartoznak az előadás, a tárgyalás, a tanácsadás; az utóbbihoz az állásinterjú, az értekezlet, a munkahelyi megbeszélés. Valamennyiük közös jellemzője, hogy sikerességének előfeltétele a gondos előkészület és az egyéni felkészülés.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave