Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A kommunikátoroldal

A kommunikátor lehet egyetlen ember, de emberek egy csoportja, sőt egy egész intézmény, így egy vállalat is. A kommunikátoroldalt nem szabad összetéveszteni azzal az aktuális kommunikátorral, például a beszélővel, aki egy adott kommunikációs aktusban vesz részt. Ez a különbségtétel nagyon fontos a vállalati kommunikáció szempontjából. Egy üzleti tárgyaláson a tárgyalás két cég vagy egy cég és egy intézmény, illetve két intézmény között folyik. A szervezeteket különböző természetes személyek képviselik. Azokat az üzeneteket, amelyeket a tárgyaló személyek különféle kommunikációs aktusok során kicserélnek egymással, nem a vállalatot képviselő személyek fogalmazták meg, hanem csak felhatalmazást kaptak az üzeneteknek a képviseletére. Az üzenetek a bonyolult vállalati kommunikációs folyamatok során jönnek létre. A folyamatok felölelik az egyes részlegeken belüli megbeszéléseket, és az így létrejött vállalati álláspont olyan tényezők hatását is tükrözi, mint a vállalati stratégiák, a vállalat által elfogadott tárgyalási protokollok, beszerzési elvek, minőségbiztosítási és termelési, menedzsment folyamatok stb.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave