Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A virtuális vállalat

A virtuális vállalat olyan területileg szétszórt, önálló vállalkozások, önálló szervezeti egységek csoportja, amelyek ideiglenesen vagy tetszőleges időpontig – önállóságuk megtartásával – együttműködnek a közös céljaik megvalósításában. Szerepük az Információs Társadalom kialakulásával, az internet adta lehetőségekkel élve jelentősen megnő. A résztvevők területi elhelyezkedésétől függetlenül lehetővé válik többek között a régiós, interrégiós és egyéb nemzetközi együttműködés, a közösen kiépített vagy közösen használt egységes informatikai rendszerük segítségével pedig felvehetik a versenyt a nagyvállalati szférával. Az internetes alkalmazások fejlődése pedig nagyban hozzásegíti őket az elektronikus (nemzetközi) kereskedelemben való részvételhez és az intelligens ügyfél-kapcsolatokhoz. Az együttműködés többek között összefoghatja a fejlesztés, az ipar, a közlekedés, a mezőgazdaság, a szolgáltatás, a kereskedelem és a közigazgatás bizonyos területein működő, egy adott, nagy léptékű projekt megvalósítására együttműködő kis és középvállalkozásokat. Az együttműködés mélységének és minőségének meghatározó eleme: a közös üzleti cél. A virtuális vállalaton belül az önálló vállalkozások, szervezetek jogviszonya az igények és a lehetőségek függvényében alapulhat szerződésen, know-how (franchise) vagy tulajdonrész-átadáson. Ennek megfelelően a virtuális vállalat irányítási módjának alkalmazkodnia kell az üzleti cél és a szerveződés formája által meghatározott keretekhez. Minden esetben egy önálló, virtuális menedzsmentnek kell megbirkóznia az olyan feladatokkal, mint a piacmenedzselés, reklám, marketing, beszerzés, logisztika, a know-how átadással kapcsolatos feladatok stb.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave