Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


Az üzleti kommunikáció a vállalati etikai kódexekben

A vállalatok a mai médiavezérelt közvélemény előtt azzal is versenyelőnyhöz szeretnének jutni, hogy „etikus vállalatként” tüntetik fel magukat. Török (2002) megkülönbözteti a belső etikai színvonalat a kommunikált etikai színvonaltól. Míg a belső etikai színvonal arra utal, hogy a szervezet mennyiben tartja be a mindennapi üzleti működés során az etikai normákat, addig a kommunikált etikai színvonal a nyilvánosság felé közvetített képre utal. A legtöbb vállalatnál a belső etikai szint alacsony, vagyis csak akkor tartják be az etikai normákat, ha azok „kifizetődnek”, de a kommunikált etikai szint magas, hiszen ez a kifelé irányuló PR egyik legfontosabb eleme különféle nyilatkozatok, szponzorációs és etikai programok, etikai kódexek formájában. Nagyon kevés az olyan vállalat, amelynél a belső etikai színvonal magas, ahol az etika belső késztetésű, és akkor is megtagadják az etikátlan viselkedést, ha az nem jár előnyökkel, vagy akár gazdasági hátrányokhoz vezet. Ilyenek a nagy hagyományú családi vállalkozások és a fejlett etikai intézményrendszerekkel rendelkező szervezetek.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave