Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


12.5. A fejezet témájához kapcsolódó feladatok

  1. Két fiatal informatikus tárgyal egy kockázatitőke-társasággal. Egy új webes üzleti platform kialakításához keresnek befektetőket. A tárgyalás során nagyon sok olyan feltételt szabnak a potenciális befektetők, amelyek nem tetszenek az ötletadóknak. Végül az egyikük feláll és a következőt mondja:
    „Uraim, köszönöm az idejüket. Van négy más érdeklődő is, akik nem szabnak ilyen jellegű feltételeket. Ha Önök meggondolják magukat és hajlandóak ezek nélkül a feltételek nélkül is beszállni, akkor tudják, hogy hol találnak minket.” – aztán kisétál.
    A társa az előcsarnokban felelősségre vonja:
    „Megőrültél? A kutyát se érdekli ez az egész. Ez már az 5. társaság, ahol kuncsorgunk.”
    „Az lehet, de ők ezt nem tudják.”
    Mennyiben etikus az informatikusok viselkedése?
  2. Csörög a telefon a háromfős cég ügyvezetőjének lakásában, ahol az egyik szobát használják irodának. Kovács Péter és Mészáros Bálint éppen reggeliznek az irodában.
    – Gyurgyalag Kft. központja, jó reggelt!
    – Kovács Péter vagyok a BIM Bank hitelezési osztályáról.
    – Kérem, tartsa, kapcsolom a pénzügyi osztályt.
    Mészáros Bálint átveszi a kagylót, majd a következőt mondja.
    – Sajnos a főkönyvelőnk éppen megbeszélésen van, de vissza fogja hívni Önt.
    Mennyiben etikus Kovács Péter és Mészáros Bálint viselkedése?
  3. Ön egy vállalkozó, aki egy versenytársa cégét szeretné átvenni. Ahhoz, hogy megállapítsa, mekkora vételi ajánlatot tegyen, megbíz egy tanácsadót. A tanácsadó azután, hogy néhány statisztikát és adatot bemutat, azt mondja, hogy titokban szeretne beszélni a konkurens cég néhány alkalmazottjával, hogy jobban be tudja lőni az ajánlatot. A tanácsadó azt mondja, hogy ez egy szokásos eljárás ezekben az esetekben. Engedélyezi Ön ezeket a beszélgetéseket?
  4. Április van, és Ön egy kereskedőnek akarja eladni az autóját, mert télen folyton baj volt az indításnál. A kereskedő az autót bizományba veszi át, és Ön nem fog találkozni az autó vásárlójával, nem is fogják megtudni egymás adatait. Ön azt sem tudja, hogy a kereskedő az Ön által elmondott információkat továbbadja-e az új tulajdonosnak. Elmondja Ön a kereskedőnek, hogy milyen gondjai vannak a kocsival?
  5. Ön egy konzervgyártó vállalat szóvivője. Feltehetőleg a vállalat egyik konzervétől, az abban levő E-Coli baktériumtól betegedett meg 12 kisgyerek egy óvodában. Vezérigazgatói utasításra Önnek kell nyilatkoznia arról, hogy a vállalat addig nem tesz további intézkedéseket, amíg egy független labor meg nem erősíti az eredményeket. Ön már a sajtótájékoztató termébe igyekszik, amikor a gyártósoron dolgozó egyik mérnök felhívja Önt azzal, hogy megtalálta a hiba forrását, s ez az utóbbi két hónapban kiszállított mintegy 5000 tonna húskonzervet is érintheti. Az élelmiszertechnológus mérnök szerint az E-Coli baktériumok olyan kis mennyiségben vannak jelen a konzervekben, hogy a fertőzés csak a már legyengült betegeket és a kisgyerekeket veszélyeztetheti. Önnek két perc múlva ki kell állnia a sajtó képviselői elé, és már nincs ideje konzultálnia a cég vezetőségével. Mit nyilatkozik?

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave