Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A személyiség és a jó kommunikációs készség

Két ember annál inkább „szót ért egymással”, minél nagyobb közöttük a hasonlóság. Rosengren (2004: 103) a hasonlóságot hét tényező vonatkozásában tartja vizsgálhatónak: életkor, nem, személyiség, iskolázottság, foglalkozás, társadalmi osztály és nemzeti hovatartozás. Minél több tényező vonatkozásában hasonlít egymáshoz két személy, annál inkább várható, hogy kommunikációjuk sikeres. Ha két magyar, városi, pedagógus családban felnőtt, irodalom szakos egyetemistalány kerül interakcióba egymással, sikeres kommunikációjukra nagy az esély, amennyiben személyiségjegyeik is közel állnak egymáshoz. A személyiségjellemzőkben fennálló nagy különbségek azonban az összes többi egyezőségből következő jó kommunikációs alapot megsemmisíthetik.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave