Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


A sikeres és hatékony kommunikáció a vállalat keretei között

A vállalatok kommunikációjában keletkező zavarok forrásai nem térnek el alapvetően a vállalaton kívüli szférában megfigyelhető problémák okaitól. Bennük a kommunikációs folyamat minden komponense megtalálható, ugyanakkor nagyobb súlya van a szervezeti struktúrának, a struktúrából adódó hatalmi viszonyoknak, a kötelező együttdolgozásból fakadó elosztási, érdek és kulturális konfliktusoknak, a belső kommunikációs hálózat kiépítettségének, technikai ellátottságának, az üzenet, az információ pontosságának, hiszen az üzenet minőségétől nagy horderejű vállalati és üzleti döntések, ebből eredően tetemes gazdasági következmények függhetnek.

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave