Borgulya Istvánné Vető Ágnes Ágota, Somogyvári Márta

Kommunikáció az üzleti világban


Olvasási technikák

Olvasni nagyon sokféleképpen lehet. Ha nagy mennyiségű anyagot kell átnéznünk, hogy megkeressük azokat a szövegeket, amelyeket érdemes áttanulmányozni, akkor a kurzorikus olvasáshoz kell folyamodnunk. A kurzorikus olvasás azt jelenti, hogy az egyes oldalakat diagonálisan áttekintjük. Ezt a módszert valamennyien használjuk, amikor a telefonkönyvben keresünk. A cél itt azonban nem egy név, hanem a minket érdeklő kulcsszavak megtalálása. Ha megtaláltuk a fontos részeket, akkor már visszatérhetünk az alapos olvasáshoz, illetve a szövegrész tanulmányozásához. A következő lépések szerint tanácsos előre haladni (Wagner, 1982):

Kommunikáció az üzleti világban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 857 6

„Kommunikáció?! Na, köszönöm. Divattéma. Blöff. Ki ne tudna kommunikálni? Már a kisgyerek megtanul beszélni, kifejezi érzéseit, keresztülviszi akaratát. Minek ezzel felnőttként foglalkozni?”

„Felkészült szakember vagyok. Tudom, mit akarok. Tudom, hogy jó az elképzelésem, nyerő az ötletem. Miért maradtam ma megint alul a vitában? Miért nem az én javaslatomat fogadták el a munkatársaim? Ezerszer jobb az én megoldásom, mint az, amely végül befutó lett. Miért nem látták ezt át? Mit csinálok rosszul?”

Ugye ismerősek ezek a gondolatok?

A vállalatok, az üzlet világában nem könnyű eredményesen, sikeresen és különösen nem hatékonyan és etikusan kommunikálni. A nehézségek okainak megértésében, a zavarok kiküszöbölésében ad segítséget ez a könyv mindazoknak, akik gazdasági pályára készülnek vagy már vállalatnál dolgoznak és fejleszteni kívánják vezetői és kommunikációs képességüket.

Hivatkozás: https://mersz.hu/borgulya-somogyvari-kommunikacio-az-uzleti-vilagban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave