Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Felkészülés az interjúra

A megkérdezésre való felkészülés első lépései a következők: 1. elemezzük a kutatási problémát, 2. értelmezzük, milyen információra van valójában szükségünk a válaszadótól, és 3. meghatározzuk, kitől kaphatnánk meg ezeket az információkat. Minél világosabb a problémafelvetés, annál inkább tudni fogjuk, mit is kérdezzünk. Megállapítható, hogy az interjú segítségével történő adatgyűjtés célja, hogy érvényes információt kapjunk a legmegfelelőbb személytől. Más szóval pontosan tudnunk kell, mit akarunk kérdezni, valamint kik azok a személyek, akik a leginkább releváns és érvényes információkat adhatják ezekre a kérdésekre (Buckley, 1983). Sőt az is fontos, hogy a megkérdezett hajlandó legyen a valóságnak megfelelően válaszolni a kérdéseinkre. Például nem várhatjuk el mindenkitől, hogy őszintén válaszoljon a roppant kényes kérdésekre.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave