Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Gyakorlatok

  1. Szeretné megismerni a mobiltelefonok használatához kapcsolódó fogyasztói magatartást. Úgy dönt, hogy ehhez a fókuszcsoportos interjú módszerét választja. Készítse el a fókuszcsoportos interjú tervét, hogy megismerje, az emberek egy adott csoportja mit gondol egy termékről (pl. mobiltelefon) és azt hogyan használja. Fogalmazzon meg egy levelet, amelyben elmagyarázza tervét, és amelyet elküldhet a célcsoportnak!
  2. Írjon egy levelet, amelyet olyan cégeknek akar elküldeni, amelyeket a kutatás során az esettanulmányra épülő módszerrel szeretne meginterjúvolni/tanulmányozni! Fogalmazza meg a kutatási problémát, és próbálja meg elmagyarázni ezeknek a vállalatoknak! Győzze meg őket arról, hogy vegyenek részt a vizsgálatban!
  3. A fenti (1.) feladatra visszautalva: tételezzük fel, hogy egy felméréssel szeretné megérteni a mobiltelefonokkal kapcsolatos fogyasztói magatartást. Fogalmazza meg a pontos kutatási problémát, állítson össze egy kérdőívet, amelyet az adatgyűjtésben használhat!
  4. Látogasson el egy üzletbe vagy a piacra! Figyelje meg, az emberek hogyan viselkednek és hogyan vásárolnak!

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave