Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Miért soha véget nem érő folyamat a kutatás?

Amint azt a 2.1. fejezetben említettük, amikor problémákat oldunk meg, meg kell vizsgálnunk, hogy mi az, ami az adott típusú helyzetről/problémáról már ismert. Egyes esetekben például a feltáró kutatásokban végzünk néhány megfigyelést, hogy tisztábban lássuk a kutatási témát vagy területet. A már ismert információk és/vagy ezek a megfigyelések segítenek jobban megérteni problémáinkat. Egyben segítenek feltenni a helyes kérdéseket is. Amint alaposabban ismerjük a problémás területet, megpróbáljuk módszeresen szemlélni a tárgykört. E tisztább kép alapján hipotéziseket vagy feltételezéseket hozunk létre. A hipotézisalkotás vagy feltételezések levezetése elvezet bennünket azokhoz a fogalmakhoz, amelyeket tanulmányoznunk kell ahhoz, hogy válaszokat kapjunk kérdéseinkre. Ezek az egymással kapcsolatban álló fogalmak együttesen elvezetnek bennünket a modellünkhöz.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave