Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Kutatás és tudás

Noha nem ez az egyedi kutatás elsődleges célja, a fő célja az, hogy információkra vagy tudásra tegyünk szert. A tudás azt jelenti, hogy „tudunk” valamit, és az, amit tudunk, „igaz”, vagyis az előállított tudás érvényes. A kutatás egyben azt is jelenti, hogy a már meglevő, jelenlegi tudást kiegészítjük: azaz a kutatás azért történik, hogy új ismereteket hozzunk létre. Például, ha egy üzleti vállalkozás tanulmányt készít annak megállapítására, hogy a vásárlók milyen szempontokat helyeznek előtérbe egy bizonyos termék vásárlásakor, azzal új információkat akarnak létrehozni, amelyeket a cég fontosnak gondol ahhoz, hogy pontosíthassa marketingtevékenységét. A tudást különböző kategóriákba lehet sorolni (Naegel, 1961):

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave