Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Gyakorlatok

  1. Egy reklámügynökség az egyik magazinba két reklámot készített. A hirdetés kinyomtatása előtt szeretné kiválasztani a leghatékonyabbat. Tervezzen meg egy vizsgálatot, amellyel kiválasztható közülük a leghatékonyabb!
  2. Egy internetes bank szeretné javítani szolgáltatásait. Leginkább azt szeretné tudni, hogy ügyfelei elégedetlenek-e a jelenlegi szolgáltatásokkal, és hogy miből adódik az elégedetlenségük. Hogyan tervezne meg egy olyan vizsgálatot, amellyel a bank hozzájuthatna a kívánt információkhoz?
  3. Az egyik kutató megfigyelte, hogy a bútoriparban egyes cégek tevékenységeiket, például a szállítási szolgáltatásokat kiszervezik, mások viszont nem. Az alábbiakat kívánja tanulmányozni: 1. miért szervezik ki/nem szervezik ki a cégek tevékenységeiket, és 2. hogy a kiszervezés befolyásolja-e a vállalatok teljesítményét? Javasoljon olyan vizsgálatot, amely e kutatási kérdések mélyére ás!

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave