Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Mérések

Az üzleti tevékenység „kontextusfüggő”: meghatározott piacokhoz, vevőcsoportokhoz és versenyhelyzetekhez kapcsolódik. Az üzleti vizsgálatok elsődleges célja gyakran az, hogy e kontextusról információt gyűjtsünk, és jobb üzleti döntéseket hozhassunk. Például egy vállalat szeretné megismerni egy adott piac méretét, a piac szegmentálásának módjait, hogy kik az elsődleges vásárlók és milyen prioritásaik vannak. Vagy a cég szeretné tudni, hogyan születnek a döntések az iparvállalatoknál, és kik vesznek részt a döntéshozatalban. Az üzleti területen készített tanulmányok célja lehet általánosabb is, például a különböző reklámhordozók hatékonyságának a vizsgálata. Az üzleti kutatás során tanulmányozandó problémák száma szinte végtelen. A tanulmányok gyakran empirikusak, és felölelik az adatok összegyűjtését és felhasználását.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave