Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Kutatás kontra józan ész

A közhiedelem szerint a kutatás olyan kutatók által folytatott, tudományos tevékenység, akik egyáltalán nincsenek tisztában a vezetési kultúrával és azzal, hogy az üzleti vezetők milyen természetű problémákkal szembesülnek. Ugyanakkor számos tanulmány kimutatta, hogy a vezetők nem tudják, hogyan kell használni a kutatási eredményeket, s ezért nem tudják hasznosítani a kutatások eredményeit és végkövetkeztetéseit (Whitley, 1984, Gill–Johnson, 1991). Véleményünk szerint az üzleti kutatás és a vezetői problémamegoldás nem sokban különbözik egymástól. A vezetőknek bizonyos ismeretekkel és értékelőképességgel kell rendelkezniük ahhoz, hogy megértsék döntéseik következményeit. Más szóval, a módszeres vezetői döntéshozatal vagy problémamegoldás elvileg jobb döntésekhez és eredményekhez vezet, mint azok a döntések, amelyeket kizárólag az ösztönös megérzés vagy az egyes személyek kénye-kedve alapján hoznak. A vezetőknek képesnek kell lenniük arra, hogy elemezzék a helyzetet, valamint kutatói módszereket alkalmazzanak a döntéshozatalban és a problémamegoldásban. A tudás előmozdítására a kutatási folyamatban javasolt szisztematikus eljárások és megközelítések fegyelmezett és módszeres eljárásként segítenek a vezetői problémamegoldásban.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave